El sistema d'operatiu més utilitzat arreu del món també és, sens dubte, el més ***, ja que es va fent lent amb l'ús i instal.lacions de programes. Aquí mostrem una forma molt fàcil i ràpida d'accelerar el Windows XP notablement.
L'efectivitat de cada un d'aquests trucs varia depenent de l'ordinador. S'ha intentat explicar aquells trucs que són fàcils de realitzar en gairebé qualsevol ordinador. Si us plau, no facis cap d'aquests canvis si no estàs segur del que estàs fent i recorda sempre fer una còpia de seguretat abans ... Bona sort!
1. Deshabilita servei innecessaris
Com Windows XP necessita ser un sistema orientat per a tots té un munt de serveis corrent que ralentitzen el sistema i que molts d'ells no necessites. Per poder desactivar aquests serveis:
1. Aneu a Inici -> Executar, i tecleja "services.msc"
2. Prem dues vegades sobre el servei que vulguis desactivar
3. Canvia el tipus d'inici a "Deshabilitat" o "Disable" (segons sistema).
Aquí hi ha una llista dels que poden deshabilitar pràcticament en totes les màquines:
* Servicio de alerta
* Portafolios
* Examinador de equipos
* Cliente de seguimiento de vinculos distribuidos
* Compatibilidad de cambio rápido de usuario
* Ayuda y Soporte técnico - (si usas la yuda de windows alguna vez no lo toques) * Acceso a dispositivo de interfaz humana
* Servicio de Index Server
* Servicios IPSEC
* Mensajero
* Escritorio remoto compartido de Netmeeting (deshabilitado por seguridad)
* Portable Media Serial Number Service
* Administrador de sesión de Ayuda de escritorio remoto (deshabilitado por seguridad)
* Administración de conexión automática de acceso remoto
* Registro remoto (deshabilitado por seguridad)
* Remote Registry Service
* Inicio de sesión secundario
* Enrutamiento y acceso remoto (deshabilitado por seguridad)
* Servidor
* Servicio de descubrimientos SSDP - (Unplug n' Pray lo deshabilitará)
* Telnet
* Ayuda de NetBIOS sobre TCP/IP
* Administrador de carga
* Host dispositivo Plug and Play Universal
* Horario de Windows
* Configuración inhalámbrica rápida (no lo desactives si usas WIFI)
* Estación de trabajo
2. Deshabilita "Restaurar Sistema"
"Restaurar sistema" pot ser de gran ajuda si el teu ordinador té problemes, tot i així, guardar tots els punts de restauració pot ocupar gigues i gigues d'espai en el teu disc dur. Per tant, per deshabilitar:
1. Obre el Tauler de control
2. Cliqueu a "Rendiment i Manteniment"
3. Cliqueu a "Sistema"
4. Obre la pestanya de Restaurar Sistema
5. Activa 'Desactivar Restaurar sistema en totes les unitats'
6. Prem 'Ok'
3. Defragmenta l'arxiu de pàgina
Si mantens compactador aquest fitxer pots tenir un augment considerable de velocitat d'arrencada. Una de les millors maneres de fer això és crear una partició a part en el teu disc dur només per això, de manera que no es veu afectat per l'ús normal del disc dur. Una altra forma de tenir aquest fitxer compactador és córrer l'aplicació PageDefrag. Aquest petita i útil aplicació pot ser usada per compactar, però també per fixar que es defrag cada vegada que inicies l'ordinador. Per instal.lar:
1. Descarrega i executa PageDefrag
2. Assenyala "Defrag at next Reboot"
3. Prem "D'acord" 4. Reinicia
4. Accelera l'accés a carpetes - Deshabilita Last Access Update
Si tens moltes carpetes i subcarpetes en el teu ordinador, notaràs que l'accés a aquestes carpetes consumeix molt de temps, ja que Windows XP ha d'actualitzar l'hora d'últim accés a cadascuna d'elles. Per aturar això simplement cal editar el registre del sistema. Si creus que és massa complicat no ho facis, però no és difícil ..
1. Aneu a Inici -> Executar i escriviu "regedit"
2. Veus navegant per l'arbre de l'esquerra fins arribar a "HKEY_LOCAL_MACHINE \ System \ CurrentControlSet \ Control \ FileSystem"
3. Prem amb el botó dret en l'àrea de la finestra de la dreta i selecciona 'Valor DWORD'
4. Crea per tant un nou valor DWORD i digues-li 'NtfsDisableLastAccessUpdate'
5. Botó dret en el nou valor i premeu 'Modificar'
6. Canvia el valor a '1 '7. Prem 'Acceptar'
5.Deshabilita els sons de sistema
Sorprenentment, els sons que emet el teu ordinador per indicar diferents coses poden ralentitzar, particularment en iniciar i apagar l'equip. Per desactivar això:
1. Obre el Tauler de control
2. Cliqueu a 'Dispositius de so, àudio i veu'
3. Selecciona 'Posar una icona de volum a la barra de tasques'
4. Obre la pestanya "Sons"
5. Triar "Sense sons" a la Combinació de sons
6. Prem "No"
7. Cliqueu a "Aplica"
8. Prem "OK"
6. Millora l'arrencada
Una nova característica de Windows XP és l'habilitat de realitzar defragmentador de l'arrencada. Això useu fitxers d'arrencada un darrere l'altre per assegurar una arrencada molt més ràpid. Per defecte aquesta opció està habilitada en moltes versions de XP, però aquí mostrem com habilitar per si de cas.
1. Aneu a Inici -> Executar
2. Tecleja 'regedit.exe'
3. Cerca "HKEY_LOCAL_MACHINE \ SOFTWARE \ Microsoft \ Dfrg \ BootOpt imizeFunction"
4. Seleccioneu Enable "de la llista de la dreta
5. Botó dret i selecciona 'Modificar' 6. Canvia el valor a "I"
7. Reinicieu l'ordinador
7. Millora el rendiment del fitxer d'intercanvi
Si tens més de 256MB de RAM aquest truc augmentarà considerablement el rendiment. Es basa en assegurar que el teu PC fa servir cada tros de memòria RAM (molt més ràpid que el fitxer d'intercanvi) abans d'usar el fitxer d'intercanvi.
1. Aneu a Inici -> Executar
2. Tecleja "msconfig.exe"
3. Aneu a la pestanya SYSTEM.INI
4. Expandeix 386Enh prement en el +
5. Prem en Nou i tecleja "ConservativeSwapfileUsage = 1"
6. Prem Acceptar
7. Reinicia l'ordinador.
8. Fes que els menús vagin més ràpid
Aquest és un dels meus favorits ja que és una de les coses que la màquina notarà més. El que fa aquest truc és treure el petit retard que té Windows quan vas obrint els menús.
1. Aneu a Inici -> Executar
2. Tecleja 'Regedit'
3. Cerca la cadena "HKEY_CURRENT_USER \ Control Panel \ Desktop \"
4. Seleccioneu MenuShowDelay "
5. Botó dret i selecciona 'Modificar'
6. Redueix el nombre a uns "100"
Aquest és el retard en microsegons que tenen els menús. Pots posar-lo a "0" però et serà una mica difícil utilitzar llavors els menús. Bé ara mira a veure el menú si t'agrada i vá ràpid. Si vols pots modificar aquests valors entrs 50 i 150 segons el teu gust.
9. Fes que els programes carreguin més ràpids
Aquest petit truc funciona amb la majoria dels programes. Si després de realitzar teu programa va malament, torna a desfer això.
1. Botó dret en l'accés directe del programa que sols usar
2. Selecciona propietats
3. En destinació, afegeix al final '/ prefetch: 1' 4. Prem "D'acord"
Els teus programes ara aniran més ràpid.
10. Millora la velocitat d'apagada de XP
Aquest truc redueix el temps d'espera abans que es tanquin tots els programes que estan actius quan li dónes a Apagar l'equip:
1. Aneu a Inici -> Executar
2. Tecleja 'Regedit'
3. Cerca la cadena 'HKEY_CURRENT_USER \ Control Panel \ Desktop \'
4. Selecciona 'WaitToKillAppTimeout'
5. Botó dret i selecciona 'Modificar'
6. Canvia el valor a '1000 '
7. Prem 'Acceptar'
8. Selecciona 'HungAppTimeout'
9. Botó dret i selecciona 'Modificar'
10. Canvia el valor a '1000 '
11. Prem 'Acceptar'
12. Ara busca la cadena següent
13. 'HKEY_USERS \. DEFAULT \ Control Panel \ Desktop'Select' WaitToKillAppTimeout '
14. Botó dret i selecciona 'Modificar'
15. Canvia el valor a '1000 '
16. Prem 'Acceptar'
17. Ara busca la cadena següent
18. 'HKEY_LOCAL_MACHINE \ System \ CurrentControlSet \ Control \' Select 'WaitToKillServiceTimeout'
19. Botó dret i selecciona 'Modificar'
20. Canvia el valor a '1000 '
21. Prem 'Acceptar'
I ja està!. Espero que hagis trobat aquests trucs útils i fàcils. A partir d'ara hauries de notar una millora en la velocitat del sistema si has fet bé els canvis. Espero que fins i tot et sorprenguis!.
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris accelerar. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris accelerar. Mostrar tots els missatges
dimecres, 23 de març del 2011
Maneres d'accelerar windows xp
Etiquetes de comentaris:
accelerar,
tips,
windows,
windows xp
Trucs per a accelerar windows 7
Windows 7 també ens permet optimitzar canviant una sèrie de configuracions en el per a obtenir un millor rendiment, aquesta és una llista de 10 tips que podem aplicar a Windows 7 perquè sigui més ràpid:
1 - Canvi de Finestres més ràpid
En maximitzar o minimitzar una finestra a Windows 7 es fa mitjançant una sèrie d'efectes i animacions que al desactivar podem aconseguir un millor rendiment en el sistema, per això fem el següent:
* Anem a inici i escrivim SystemPropertiesPerformance i l'obrim l'element que ens apareix.
* Després seleccionem la pestanya Efectes visuals
* Desactivem l'opció Animar les finestres al minimitzar i maximitzar
* D'acord.
2 - Accelerant l'arrencada de Windows 7
Per defecte, Windows 7 només utilitza un nucli del nostre processador per iniciar, si comptem amb un processador de més d'un nucli podem treure profit a això:
* Anem a Inici i escrivim msconfig i premem Enter
* Després seleccionem la pestanya Arrencada seguit d'Opcions Avançades
* En l'opció Nombre de Processadors introduïm el nombre de nuclis del nostre processador, en general tindrà 2, 4 o fins a 8.
* Seleccionem Aplicar i Acceptar.
3-Elimina les fonts que no utilitzes
Les fonts (tipus de lletra) especialment les TrueType utilitzen una mica de recursos del sistema. Per això mateix si volem que Windows treballi de forma més ràpida, cal únicament utilitzar les fonts que realment necessitem. Per eliminar les fonts que no utilitzem fem el següent:
* Anem Panell de Control i busquem la carpeta Fonts
* Movem les fonts que no utilitzem a alguna carpeta de suport
* Únicament deixem les fonts necessàries i llest.
4-Accelera l'apagat de Windows 7
Anteriorment vèiem com accelerar l'arrencada de Windows 7, però també és possible accelerar el apagat del sistema:
* Anem a Inici i escrivim Regedit
* Busquem l'entrada HKEY_LOCAL_MACHINESYSTEMCurrentControlSetControl
* Fem clic dret sobre WaitToKillServiceTimeOut
* Canviarem el valor per defecte (12 segons) al mínim que vulguis, així Windows no haurà d'esperar a que un programa respongui per poder tancar-lo.
5 - Desactiva l'índex de cerca
Si tu saps on està cada un dels teus documents i la funció de cerca realment no l'utilitzes en el més mínim, pots desactivar aquesta funció amb el que aconseguiràs un menor consum de recursos del sistema.
* Anem a Inici, escrivim services.msc i premem enter
* Després busquem el servei Windows Search, donem clic dret i en el camp de Tipus d'inici premem desactivar o aturar.
6 - Accelera la barra de tasques
* Anem a inici escrivim regedit i premem enter
* Després busquem aquesta entrada: HKEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionExplorerAdvanced
* Després en qualsevol espai en blanc fem clic dret i seleccionem Nou> Valor DWORD
* A aquesta entrada posa-li el nom ThumbnailLivePreviewHoverTime
* Seguit d'això farem clic dret sobre aquesta nova entrada, seleccionem Modificar> Base> Decimal.
* Després seleccionem un nombre en milisegons, per exemple 200.
7 - Desactiva sons del sistema
Si realment no necessites els sons de Windows, pots desactivar per a aconseguir major velocitat:
* Anem a inici i escrivim mmsys.cpl
* Després en la pestanya de sons trobarem un menú anomenat combinació de sons on triarem sense sons.
* Acceptar
8 - Treure programes d'inici
Entre més programes s'iniciïn juntament amb Windows, més tard en iniciar aquest, per això mateix és millor desactivar els programes que no necessàriament han d'arrencar al mateix temps que Windows 7:
* Anem a inici i escrivim msconfig i premem enter
* A la pestanya d'inici podem treure la crispeta als programes que no desitgem que s'iniciïn.
9 - Deshabilita Aero a Windows
Des de Windows Vista s'utilitza una funció gràfica anomenada Aero, una sèrie de característiques que consumeixen molts recursos del sistema, però milloren notablement l'aparença de Windows, més que res per les transparències en els nostres programes.
* Fem clic dret en qualsevol part de l'escriptori i seleccionem Personalitzar
* A la pestanya color de finestra desactivem l'opció habilitar transparències.
10 - Deshabilita serveis innecessaris
Molts serveis ocupen recursos i probablement no els utilitzes, a Black Viper han publicat una llista de serveis que pots aturar, per això és necessari realitzar el següent:
* Anem a inici i escrivim services.msc
* Després busquem el servei que no necessitem, mitjançant clic dret en el podem triar si volem que s'iniciï amb Windows o simplement aturar-lo.
Aquest últim pas és únicament recomanat per a usuaris més avançats, la finalització d'un servei pot tenir alguns problemes si no és l'adequat.
1 - Canvi de Finestres més ràpid
En maximitzar o minimitzar una finestra a Windows 7 es fa mitjançant una sèrie d'efectes i animacions que al desactivar podem aconseguir un millor rendiment en el sistema, per això fem el següent:
* Anem a inici i escrivim SystemPropertiesPerformance i l'obrim l'element que ens apareix.
* Després seleccionem la pestanya Efectes visuals
* Desactivem l'opció Animar les finestres al minimitzar i maximitzar
* D'acord.
2 - Accelerant l'arrencada de Windows 7
Per defecte, Windows 7 només utilitza un nucli del nostre processador per iniciar, si comptem amb un processador de més d'un nucli podem treure profit a això:
* Anem a Inici i escrivim msconfig i premem Enter
* Després seleccionem la pestanya Arrencada seguit d'Opcions Avançades
* En l'opció Nombre de Processadors introduïm el nombre de nuclis del nostre processador, en general tindrà 2, 4 o fins a 8.
* Seleccionem Aplicar i Acceptar.
3-Elimina les fonts que no utilitzes
Les fonts (tipus de lletra) especialment les TrueType utilitzen una mica de recursos del sistema. Per això mateix si volem que Windows treballi de forma més ràpida, cal únicament utilitzar les fonts que realment necessitem. Per eliminar les fonts que no utilitzem fem el següent:
* Anem Panell de Control i busquem la carpeta Fonts
* Movem les fonts que no utilitzem a alguna carpeta de suport
* Únicament deixem les fonts necessàries i llest.
4-Accelera l'apagat de Windows 7
Anteriorment vèiem com accelerar l'arrencada de Windows 7, però també és possible accelerar el apagat del sistema:
* Anem a Inici i escrivim Regedit
* Busquem l'entrada HKEY_LOCAL_MACHINESYSTEMCurrentControlSetControl
* Fem clic dret sobre WaitToKillServiceTimeOut
* Canviarem el valor per defecte (12 segons) al mínim que vulguis, així Windows no haurà d'esperar a que un programa respongui per poder tancar-lo.
5 - Desactiva l'índex de cerca
Si tu saps on està cada un dels teus documents i la funció de cerca realment no l'utilitzes en el més mínim, pots desactivar aquesta funció amb el que aconseguiràs un menor consum de recursos del sistema.
* Anem a Inici, escrivim services.msc i premem enter
* Després busquem el servei Windows Search, donem clic dret i en el camp de Tipus d'inici premem desactivar o aturar.
6 - Accelera la barra de tasques
* Anem a inici escrivim regedit i premem enter
* Després busquem aquesta entrada: HKEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionExplorerAdvanced
* Després en qualsevol espai en blanc fem clic dret i seleccionem Nou> Valor DWORD
* A aquesta entrada posa-li el nom ThumbnailLivePreviewHoverTime
* Seguit d'això farem clic dret sobre aquesta nova entrada, seleccionem Modificar> Base> Decimal.
* Després seleccionem un nombre en milisegons, per exemple 200.
7 - Desactiva sons del sistema
Si realment no necessites els sons de Windows, pots desactivar per a aconseguir major velocitat:
* Anem a inici i escrivim mmsys.cpl
* Després en la pestanya de sons trobarem un menú anomenat combinació de sons on triarem sense sons.
* Acceptar
8 - Treure programes d'inici
Entre més programes s'iniciïn juntament amb Windows, més tard en iniciar aquest, per això mateix és millor desactivar els programes que no necessàriament han d'arrencar al mateix temps que Windows 7:
* Anem a inici i escrivim msconfig i premem enter
* A la pestanya d'inici podem treure la crispeta als programes que no desitgem que s'iniciïn.
9 - Deshabilita Aero a Windows
Des de Windows Vista s'utilitza una funció gràfica anomenada Aero, una sèrie de característiques que consumeixen molts recursos del sistema, però milloren notablement l'aparença de Windows, més que res per les transparències en els nostres programes.
* Fem clic dret en qualsevol part de l'escriptori i seleccionem Personalitzar
* A la pestanya color de finestra desactivem l'opció habilitar transparències.
10 - Deshabilita serveis innecessaris
Molts serveis ocupen recursos i probablement no els utilitzes, a Black Viper han publicat una llista de serveis que pots aturar, per això és necessari realitzar el següent:
* Anem a inici i escrivim services.msc
* Després busquem el servei que no necessitem, mitjançant clic dret en el podem triar si volem que s'iniciï amb Windows o simplement aturar-lo.
Aquest últim pas és únicament recomanat per a usuaris més avançats, la finalització d'un servei pot tenir alguns problemes si no és l'adequat.
Subscriure's a:
Missatges (Atom)