Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris geek. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris geek. Mostrar tots els missatges

diumenge, 3 d’abril del 2011

Mi ordenador es una computadora

Cosas del lenguaje, mientras que en casi todo el mundo los coches son asexuados o, en el peor de los casos varoniles, las voitures (palabra francesa para automóvil) son chicas. Igual pasa con los ordenadores: en España son muy masculinos, pero en Latinoamérica son computadoras; y ahí les doy toda la razón, son mujeres seguro!

Cuando al fin decides comprometerte con una, te encontrarás gastando la mitad de tu sueldo en accesorios.

Son MUY, MUY, MUY quisquillosas.

Escuchan lo que dices, no lo que quieres decir. Y entienden lo que a ellas les da la gana.

Su verdadera belleza está en el interior.

Cuando les preguntan qué está mal, siempre responden “nada”, aunque sea evidente que las cosas no marchan como tendrían que ir.

A partir de un mínimo error tuyo pueden producir resultados realmente desastrosos a una velocidad impresionante.

Siempre transforman las cosas simples en complicadas.

Las charlas cortas y en apariencia triviales son las más importantes.

Haces la misma cosa de la misma manera durante años... y de repente está mal y todo falla.

Te obligan a hacer la limpieza y sacar la basura.

Sáltate una sola vez las normas y enloquecerán.

Nadie (excepto su creador) entiende lo que dicen.

El idioma que utilizan para comunicarse con sus semejantes no es comprensible para nadie más que para ellas mismas.

Incluso tus fallos más pequeños quedan almacenados en su memoria a largo plazo. Y créeme, un día u otro pagarás por ellos.

Los geeks, esos frikis listillos

Como decíamos ayer, los geeks son un subtipo de frikis que sienten fascinación por la ciencia, la tecnología y la informática. Pero no por eso creais que son un fenómeno reciente; en realidad, aparecen a lo largo de toda la Historia. Eran los tipos que resolvían problemas matemáticos con un ábaco en lugar de un ordenador portátil. Usaban matraces en lugar de ratón inalámbrico. Seguro que el geek cavernícola que olvidó la caza anual del mastodonte para jugar con su colección de piedras fue el que descubrió el fuego.

Pero no todo el que está a la últime en tecnología es geek; un ejemplo con el invento que ha convertido los gadgets microdigitales más geek en tecnología adsequible para todos: el geek sabe que MP3 significa Moving Pictures Experts Group1 Part3 Layer3... y entiende qué significa, y aquéllos que solo quieren 300 canciones en su bolsillo para no aburrirse en el metro no lo son.

Para que quede más claro ahí van unas pistas para reconocer a un geek:

- Piensan que los "no-geeks" son una raza inferior: ellos creen que la tecnología les abre las puertas a un mundo de microchip, programación y marketing web multi-spameador jamás imaginado por el resto de los mortales.
Y ellos puntualizan: "No es que sean inferiores, pero de tencología no tienen ni ____ idea."
- Suelen ser inteligentes, pero incapaces de memorizar una fecha: debido a la era tecnológica, siempre tendrán servicios e-mail, pda, móvil o calendario electrónico que les recuerde las fechas importantes.
Y ellos se defienden: “Puufff, estoy tan liado con la nueva actualización del Ubuntu que cómo me voy a acordar de que es el aniversario con mi novia…”
- En la inmensa mayoría de los casos viven con sus padres: esto es, sencillamente, porque ser geek sale caro (el iPhone, la Pda, el reloj Usb Flash)
Y ellos razonan: "Si ahorro chupando el wifi con el móvil de cualquier lado donde puedo, para qué irme a otra casa a vivir si en casa pagan la conexión mis padres!!!"
- A veces descuidan la alimentación sana y su aspecto: en realidad esto es un mito, ya que aunque su trabajo online exige mucho, también se exigen mucho a sí mismos offline.
Y ellos añaden: "Si quieres hago footing mientras escribo en los 189.365 blogs tecnológicos donde participo..."
- Casi siempre son hombres: esto no se sabe mu bien por qué ocurre, pero es una realidad.
Y ellos se resignan: “Total nunca ligo, así que por no conocer a Gikeras o Blogueras no me va a pasar nada.”

En resumen, los geeks son los que piensan:
Me gustaría cambiar este mundo, pero no sé dónde acceder al código fuente...

Si os sentís identificados, os recomiendo SoyGik, el mejor blog friki-geek (de donde he sacado buena parte de esta entrada)

Navegar como un idiota

Internet es la tabla de salvación del aburrimiento. Es la guarida favorita de los pedófilos. Es la mejor forma de conseguir información sobre un determinado tema. Está llena de basura. Te permite desarrollar y dar a conocer tu trabajo. Es una jungla peligrosa llena de virus, malware, spyvare, hoaxes...
Pues en realidad, ambas posturas son ciertas, pero con sus bondades y maldades, para muchos es ya una herramienta indispensable en el día a día. Sólo hay que usar un poco el sentido común y NO SEGUIR (repito, NO SEGUIR) los irónicos consejos de los chicos de DownloadSquad:

No te molestes en actualizar tus programas.
Esas cosas que se llaman Java, Flash, parches de seguridad, Windows Update... Total, ¿para qué? Si mientras te carguen los vídeos de Youtube y los juegos online, quiere decir que todo va bien! Eso que de que puedes tener agujeros de seguridad por no actualizar el software seguro que es una leyenda urbana.

Créete todo lo que veas en Internet.
Si un pop-up te dice que ha encontrado 217 errores en tu Registro de Windows, haz clic en él porque seguro que tiene razón. Igual que ese otro banner que dice que por ser el visitante 1 millón o haber entrado en la web a una hora determinada tienes premio seguro. Esto son cosas que no se pueden tomar a la ligera!

Nunca tienes suficientes smileys o protectores de pantalla.
Por eso si los ves en Internet, descárgalos. Aunque el fichero sea sospechosamente grande o diga algo de una toolbar que no acabas de entender. Al fin y al cabo son smileys... con esa cara tan simpática, ¿cómo van a tener malas intenciones? Y los protectores de pantalla son esenciales! Nadie sería capaz de meter un troyano ahí...

Utiliza tu correo principal (y la misma contraseña) para todo.
¿Para qué complicarse la vida con diversas cuentas de correo o una contraseña distinta para cada cosa? Total, nadie podría averiguar que tu contraseña son las iniciales de tu nombre y tu fecha de nacimiento (ambas cosas publicadas en tu Facebook...). Los hackers tienen cosas más importantes que hacer.

Todo lo que ves en las redes P2P es auténtico.
Si pone "Watchmen", es "Watchmen" seguro. Aunque ocupe 72 MB. Es una técnica especial que se llama compresión. No veo por qué nadie iba a subir un corto porno con el nombre de otra película, o peor aún, un fichero con el mismo tamaño y un troyano escondido dentro.

Una conversación muy geek

Imaginad por un momento que pudiérais ser testigos de excepción del complejo desarrollo de un procedimiento muy especializado en un gran centro de mando. Seguro que os sorprendería descubrir cómo se llevan adelante realmente estos procesos:

Computer: Monitor, display this document, O.K.?

Monitor: No prob, boss.

Computer: O.K., now it looks like Mouse is moving around so, Monitor, will you move the pointer icon accordingly?

Monitor: Anything you ask, boss.

Computer: Great, great. O.K., Mouse, where are you going now?

Mouse: Over to the icon panel, sir.

Computer: Hmm, Let me know if he clicks anything, O.K.?

Mouse: Of course.

Keyboard: Sir, he’s pressed control and P simultaneously.

Monitor: Oh God, here we go.

Computer: (Sighs) Printer, are you there?

Printer: No.

Computer: Please, Printer. I know you’re there.

Printer: NO! I’m not here! Leave me alone!

Computer:
Jesus. O.K. look, you really ne...

Mouse: Sir, he’s clicked on the printer icon.

Computer: Printer, now you have to print it twice.

Printer: NO! NO! NO! I don’t want to! I hate you! I hate printing! I’m turning off!

Computer: Printer, you know you can’t turn yourself off. Just print the document twice and we’ll leave you alone.

Printer: NO! That’s what you always say! I hate you! I’m out of ink!

Computer: You’re not out of ink.

Printer: I’M OUT OF INK!

Computer: (Sighs) Monitor, please show a low ink level alert.

Monitor: But sir, he has plen...

Computer: Just do it, damn it!

Monitor: Yes, sir.

Keyboard:
AHHH! He’s hitting me!

Computer: Stay calm, he’ll stop soon. Stay calm, old friend.

Keyboard:
He’s pressing everything! I don’t know, he’s just pressing everything!

Computer: PRINTER! Are you happy now?! Do you see what you’ve done?!

Printer: HA! That’s what you get for trying to get me to do work. Next time...
hey... hey... HEY! He’s trying to open me! HELP! HELP! Oh my god! He’s torn out my cartridge! HELP! Please, please, help me!

Monitor: Sir, maybe we should help him?

Computer: No. He did this to himself.


Siento lo del inglés, pero me daba la impresión que traducido perdería toda su gracia.

Blogger refranero...

No sólo de Adsense vive el blog.

Más vale post publicado que cientos en borrador.

No dejes para mañana lo que puedas postear hoy.

A hosting regalado no se le mira Cpanel.

Por el post muere el blogger.

Cuando Google suena es porque Pagerank trae.

Blog con backup vale por dos.

A falta de backlinks, buenos son memes.

Por el Bandwidth muere el blog.

A quien diggea, Google ayuda.

A falta de comentarios, bueno es spam.

No hay visita que por Google no venga.

Google tarda pero no olvida.

En post cerrado no entran comentarios.

Nadie diga de este blog no he de linkear.

A Technorati ping-eando y en el blog posteando.

Link con link se paga.

Post por post, link por link.

A comentarios spam, ip baneada.

Más vale blogger que blog.

dimecres, 23 de març del 2011

Geek

Geek (de l'anglès geek, pronunciat "guik": IPA / gi: k /) és un terme que s'utilitza per referir-se a la persona fascinada per la tecnologia i la informàtica.
El terme «geek» en espanyol està relacionat només amb la tecnologia, a diferència de l'ús del terme geek en anglès, que té un significat més ampli i equivalent al terme espanyol friki.
El desenvolupament-i el significat exacte-del terme no és el mateix en tots els àmbits, ni cultures, encara que sí ha mantingut l'accepció de friki. És un terme originàriament anglosaxó i, segons el glossari d'argot hacker
«Jargon File», en els seus inicis sembla que es referia a un fanàtic d'un personatge de carnaval que «arrencava el cap dels pollastres".
Abans de 1990 era de connotació més aviat pejorativa. Si bé avui en dia no és així, les primeres versions del terme definien a un geek de l'ordinador amb alguns dels conceptes que es podien englobar en: un passerell, un perdedor o un loser antisocial, sense èxit i amb poca personalitat. De fet, segons Jargon File, segueixen sent encara considerats d'aquesta manera pels no geeks.
Però com la cultura dominant s'ha tornat més dependent de la tecnologia i les capacitats tècniques, les postures tradicionals han hagut d'assumir un respecte a contracor cap als nous geeks. En concret, això és així fins al punt que avui en dia també hi ha el Dia de l'orgull geek, una referència implícita al Dia de l'orgull gai com a prova d'una reivindicació social després d'anys de maltractament social.

Individus geek

Sol entendre's com Geek a una persona que prefereix la concentració, la dedicació cap als seus interessos, treball o aficions-les quals normalment són de caràcter tècnic, o més aviat tecnològic-i la imaginació, en lloc d'altres qüestions enteses potser per comuns, com per exemple pot ser buscar un cert grau d'acceptació social, o almenys una acceptació social poc convencional. En aquest sentit, el concepte a què es refereix el terme Nerd és compartit per Geek. S'entén que per a una persona Geek no importa massa el grau de extravagància que comporta l'aprenentatge o temps invertit en les seves habilitats.
Les connotacions socials d'aquestes característiques porten al terme Geek més enllà d'una simple definició per convertir-lo en un estil de vida del qual, habitualment, el subjecte sol sentir orgullós; una cosa en la que, de nou, torna a coincidir amb el nerd. Però, de fet, la extraversió del primer, lligada a la seva visceral neofilia (atracció per la tecnologia i curiositat generalitzada per la novetat), entra en confrontació directa amb l'últim.
Aquesta, pel que sembla, és una re-afirmació comú però no necessàriament habitual del món Geek, ja que són moltes i molt variades les característiques particulars dels i les geeks, els que solen mantenir codis de comunicació tancats generalment tendents a l'estima per la programació, la ciència ficció, les xarxes d'informació i els videojocs. Així com codis de conducta estrictes, centrats en la llibertat d'expressió i el respecte pels altres, encara que sol acreditárseles maneres de comportament una mica més radicals.
Algunes desviacions del comportament abans assenyalat els situen com un grup social preferentment endèmic i, segons personatges de la talla de Tim Berners-Lee (de vegades anomenat Pare de l'Internet), fins i tot masclista.

Capacitats tècniques

El Geek sol comptar amb bastants habilitats tècniques, especialment en l'àrea de la Informàtica, sigui per vocació primerenca o per dedicació. I sol entendre el terme hacker amb el respecte que implica un grau més alt en l'escalafó de l'àmbit de la tecnologia. Diferenciant-se en aquest sentit d'aquells profans en la matèria que donen una connotació pejorativa a aquest últim terme, àmpliament estès en la seva forma vermicular.
Encara que molts d'ells puguin ser hackers resulta difícil que es reconeguin a si mateixos com a tals ja que, anomenar-se a si mateixos geeks, representa un cert tint d'humilitat. El terme hacker no sol emprar a manera d'etiqueta auto-imposada sinó de mèrit obtingut pel reconeixement i acceptació d'una comunitat geek. En aquesta escala, molts geeks intermedis són anomenats wannabe (argot en veu anglesa que significa Voldria arribar a ser) situant-se així dins del tipus dels geeks que podrien arribar a convertir-se en hackers. No obstant això, aquest últim terme sol adquirir algunes vegades una connotació negativa: Es creu un hacker, com se sol fer servir comunament entre alguns grups de geeks.

Hacker col.laboratiu
La passió dels geeks per l'aprenentatge de noves habilitats els fa propensos a acceptar i defensar polítiques de programari lliure, sigui per pur altruisme o per mera inclinació individual. Encara que aquest no sigui sempre el cas, solen tendir cap a pràctiques col.laboratives que els permeten fer partícips els altres dels seus èxits personals pel sol fet de compartir el coneixement. Això implica a més, garantir el seu propi dret a alimentar-se de idees d'una manera lliure i sense les barreres que imposen certs esquemes legals tendents a monopolitzar o tancar l'accés públic a la tecnologia.
L'organització, per exemple, sense ànim de lucre Free Geek »(Portland, Estats Units), es dedica a reciclar tecnologia informàtica per a proporcionar, de forma lliure i gratuïta, accés a la mateixa i formació professional per a sectors de la població que ho necessitin a canvi de serveis comunitaris.Els ordinadors que construeixen, i que ensenyen a construir, es basen en components reutilitzats als quals se'ls instal·la programari lliure i que donen, per exemple, a canvi d'un dia de servei comunitari.
Hàbits

La tecnologia com a forma de vida

Algunes definicions de Geek, el defineixen com una persona amb una vida social irremeiablement unida a Internet així com el seu temps lliure. Per això és molt fàcil que el Geek estigui immers en xarxes socials, jocs en línia multijugador o MMORPG, xats, etc.


L'anteriorment esmentada neofilia del geek, el converteix en un consumidor compulsiu de tecnologia d'última hora. Així, solen ser els primers a aconseguir els últims «joguines» en tecnologia avançada, com ara: mòbils intel ligents de nova generació, dispositius de música nous, últimes versions de models d'ordinador i components, entre altres.


Cultura geek

Se'ls sol catalogar, potser no com esnobs exactament però sí amb una certa forma de vestir, per exemple, poc definida o mixta. Alguns poden vestir de manera informal (casual), de marca, sport ... l'important per a ells és trobar gent, a la qual busquen intrèpidament, per tractar aquests temes tan rars (accepció queer) per a la resta però dels que tant gaudeixen junts. Qüestió que no fa més que reafirmar el caràcter extravertit, difús i obert del Geek. En general als geek no els agraden les etiquetes per a classificar-los, doncs no segueixen dogmes, sinó que es caracteritzen per ser lliurepensadors.
En països hispanoparlants, un tret comú en molts geeks consisteix en la inclusió de termes anglosaxons abreujats en sigles, barrejats amb el castellà per emfatitzar expressions col.loquials, sobretot en l'àmbit informàtic o tècnic (Llenguatges com Leet, XAT o SMS, emoticones xD - : D - ^ ^! - OO - oO?, abreviatures i sigles en general usades en aquests llenguatges com ara LOL, ROFL, lmao ...).[ 16]
Els geek solen ser aficionats i aposten pel programari lliure, i als sistemes operatius tipus UNIX com ara, GNU / Linux, BSD, i Solaris, encara que existeix una important legió d'aquests que mostra gran entusiasme pels productes d'Apple.
Com a colofó, potser és la frase de John Katz de "Wired" i "Slashdot", la qual podria resumir, cultural i socialment, aquesta perspectiva sobre els individus que en qualsevol cas puguin trobar emmarcats en aquest terme:

Ciència ficció, rol, videojocs i còmics

El geek presenta, en general, fascinació per temes com la ciència ficció i en especial per obres literàries, sèries de televisió (Lost, Alias, Héroes, etc), videojocs i pel.lícules com Star Wars, Star Trek, Stargate i Matrix entre d'altres, considerant-se com frikis d'aquestes sèries o pel lícules i en el vessant de videojocs, un gamer (jugador friki).
Encara que no en tots els casos es compleix, hi ha molts geeks que refusen a considerar frikis ja que no comparteixen els gustos dels altres cànons frikis. De fet molts d'ells tenen una vida social completament normal i corrent, participant en activitats com ara sortir, beure, lligar i fer amics, es podria dir, no geeks [cita requerida].
A més, sol tenir algun tipus de cultura de col.lecció, tant d'elements populars com poc populars, com ara pel lícules de ciència ficció, llibres i altres elements de la cultura pop.